понеділок, 13 жовтня 2014 р.

ПРОГРАМА ГУРТКА “ОСНОВИ КОМП’ЮТЕРНОЇ ГРАФІКИ”

Програма гуртка
“основи комп’ютерної графіки”
Автори: Ю.О. Дорошенко., І.О. Завадський
(33 години + 2 години резервного часу; 1 годинf на тиждень)





















уроку
Зміст навчального матеріалу
Навчальні досягнення учнів
Дата
1
1. Основні поняття та засоби комп’ютерної графіки (3 год.)

Поняття векторної і растрової графіки, їх порівняння. Параметри растрових і векторних зображень.
Кольорові моделі.
Особливості редакторів векторної і растрової графіки.
Учень
·         описує поняття векторних і растрових зображень, кольорові моделі RGB, CMYK, HSB;
·         пояснює основні принципи створення й обробки векторних і растрових зображень;
·        порівнює властивості векторної і растрової графіки, кольорові моделі, редактори векторної і растрової графіки.
06.09
13.09
20.09
2
2. Графічна алгоритмізація. Основи растрової і векторної графіки (7 год.)
Поняття алгоритму побудови графічного зображення. Розробка алгоритмів побудови векторних і растрових зображень.
Графічний редактор Paint: створення растрових зображень, що складаються з кількох елементів, використання інструментів графічного редактора Paint.
Засоби графічного редактора, вбудованого у середовище офісних програм Microsoft; створення простих векторних зображень.
Учень
·         описує поняття графічного алгоритму;
·         вміє розробляти алгоритми побудови растрових і векторних зображень, що складаються з 10­-15 елементів;
·         застосовує графічні алгоритми для розробки растрових і векторних зображень;
·         використовує всі інструменти графічного редактора Paint, відкриває та зберігає файли у середовищі графічного редактора;
·         вміє створювати прості векторні малюнки в офісних документах, використовує групування, вирівнювання, відображення, обертання об’єктів, вміє керувати кольором і заливкою;
·         додає написи до векторних і растрових зображень, використовує засоби WordArt;
·         застосовує копіювання графічних об’єктів, уміє створювати зображення, що складаються з багатьох однотипних елементів, у середовищах редактора Paint і редактора, вбудованого в застосування Microsoft Office.
27.09
04.10
11.09
18.09
25.09
08.11
15.11
3
3. Растрова графіка (8 год.)
Джерела й параметри растрових зображень.
Поняття про роздільну здатність і її зв’язок з якістю растрових зображень.
Середовище програми Photoshop. Основні інструменти й панелі властивостей.
Виділення областей на зображеннях.
Використання інструментів малювання.
Уточнення виділення. Використання масок і каналів.
Створення колажів. Робота з шарами на зображеннях.
Переміщення, копіювання, масштабування, обертання й зафарбування виділених фрагментів.
Коректування тону. Керування кольоровим балансом, яскравістю, балансом, насиченістю і відтінками кольору. Використання різних кольорових моделей.
Комплексна обробка фотографій. Ретушування, усунення дефектів, освітлення й затемнення фрагментів, підвищення різкості.
Практична робота №1. Основні прийоми роботи в середовищі Photoshop.
Практична робота №2. Виділення областей та їхня обробка.
Практична робота №3. Обробка багатошарових зображень, створення колажів.
Практична робота №4. Малювання й пофарбування.
Практична робота №5. Коректування кольору й тону.
Практична робота №6. Обробка цифрових фотографій.
Учень
·         описує призначення й функції графічного редактора Adobe Photoshop,  а також структуру робочого вікна Photoshop;
·         пояснює призначення й спосіб використання основних інструментів малювання;
·         описує методику виділення областей на зображеннях різного типу й методику побудови багатошарових зображень;
·         пояснює відмінність між роздільною здатністю монітора та роздільною здатністю зображення;
·         відкриває, зберігає, а також створює нові зображення в середовищі Adobe Photoshop;
·         виділяє фрагменти зображень за допомогою інструментів Rectangular Marquee, Elliptical Marquee, Polygonal Lasso, Magnetic Lasso та Magic Wand;
·         вміє переміщувати, масштабу вати й обертати межу виділення;
·         вміє переміщувати, копіювати, масштабувати, обертати, зафарбовувати, освітлювати, затемнювати виділені області;
·         застосовує засоби уточнення попереднього виділення;
·         обробляє виділені області в стандартному режимі та в режимі маски;
·         використовує канали RGB і канали маскування;
·         створює колажі з фрагментів зображень;
·         керує шарами зображень, використовуючи панель інструментів Layers;
·         використовує інструменти малювання Pencil, Brush, Eraser, Paint Bucket, Gradient і Smudge, а також настроювати їхні параметри;
·         обирає колір на палітрі, використовуючи різні кольорові моделі;
·         здійснює тонове коректування зображень, керуючи яскравістю й контрастністю зображень, застосовуючи команду Levels, автоматичну тонову корекцію та криві;
·         здійснює коректування кольору зображень, встановлювати кольоровий баланс за допомогою команд Color Balance, Hue/Saturation, Variations;
·         усуває дефекти на фотографіях за допомогою фільтру Dust & Scratches, інструменту Clone Stamp, а також освітлювати й затемнювати фрагменти зображень вручну;
·         підсилює різкість зображень.
22.11
29.11
06.12
13.12
20.12
27.12
17.01
24.01


4. Векторна графіка (8 год.)
Огляд середовища програми CorelDraw. Збереження й відкриття зображень у CorelDraw.
Інструменти малювання. Малювання геометричних фігур.
Операції з об’єктами: виділення, копіювання, переміщення, обертання, дзеркальне відбиття, масштабування.
Зафарбування об’єктів, керування заливками.
Створення рисунків з кривих і ламаних.
Впорядкування, вирівнювання й об’єднання об’єктів.
Застосування до об’єктів ефектів об’ємності й перетікання.
Створення складних зображень.
Додавання й форматування тексту.

Практична робота №7. Створення найпростіших малюнків.
Практична робота №8. Зафарбування об’єктів.
Практична робота №9. Використання кривих і ламаних.
Практична робота №10. Впорядкування й групування об’єктів;
Практична робота №11. Застосування графічних ефектів.
Практична робота №12. Робота з текстом у графічних зображеннях.

Учень
·         описує призначення й функції графічного редактора CorelDraw, структуру робочого вікна CorelDraw;
·         пояснює призначення команд меню, основних панелей інструментів, палітри кольорів;
·         описує методику формування зображень з геометричних примітивів;
·         пояснює призначення більшості інструментів малювання;
·         пояснює поняття контуру, методику керування кольором і застосування ефектів до об’єктів зображення;
·         зберігає, відкриває і створює нові зображення в середовищі CorelDraw;
·         використовує інструменти малювання Freehand, Rectangle, Ellipse, Polygon, Pick, Shape;
·         створює об’єкти, що складаються з кількох десятків базових геометричних фігур;
·         виділяє, копіює й переміщує об’єкти;
·         обертає, відбиває й масштабує об’єкти;
·         змінює масштаб перегляду зображення;
·         зафарбовує об’єкти, використовуючи однорідні, градієнтні, візерункові й текстурні заливки;
·         використовує кольорові моделі RGB і CMYK для вибору кольору;
·         використовує лінійки, спрямовуючі лінії, сітку;
·         змінює режим перегляду документа;
·         редагує криві й ламані, створює об’єкти з кривих і ламаних, використовуючи всі типи вузлів;
·         впорядковувати, вирівнювати й об’єднувати об’єкти, застосовуючи такі методи об’єднання, як групування, комбінування, зварювання і обрізка;
·          застосовувати до об’єктів ефекти видавлювання, обертання, підсвічування;
·         використовувати перетікання об’єктів;
·         додавати до документа прості й фігурні текстові фрагменти;
·         задавати параметри шрифту текстового фрагменту;
·         застосовувати спеціальні ефекти до фігурного текстового фрагменту.
31.01
07.01
14.02
21.02
28.027.07.03
14.03
21.03


5. Конвертація і обмін зображеннями між різними програмами. Растеризація і векторизація. (4 год.)

Поширені формати графічних файлів, їхні переваги, недоліки та сфери застосування.
Поняття стандартного графічного формату та вбудованого формату графічного редактору.
Принципи збереження зображень у растрових і векторних форматах.
Імпорт та експорт зображень у редакторах CorelDraw та Photoshop. Методи стискання графічних даних.
Перетворення файлів з одного формату в інший.
Імпорт та експорт зображень в офісних застосуваннях.
Поняття про растеризацію та векторизацію.
Учень
·         описує принципи збереження зображень у растрових і векторних форматах;
·         пояснює поняття вбудованого формату графічного редактора і стандартного графічного формату;
·         описує методи стискання графічних даних і послідовність дій з імпорту та експорту зображень у редакторах CorelDraw та Photoshop;
·         пояснює особливості перетворення файлів зображень з растрового формату у векторний, з векторного у растровий, з одного векторного формату в інший та з одного растрового формату в інший;
·         наводить приклади 3–4 векторних та 4–5 растрових форматів;
·         експортує зображення з середовищ CorelDraw та Photoshop у файли різних форматів;
·         імпортує зображення у середовища графічних редакторів CorelDraw та Photoshop;
·         імпортує зображення в застосування Microsoft Office;
·         редагує векторні зображення, створені засобами Microsoft Office, у середовищі CorelDraw.
04.04
11.04
18.04
25.04


6.      Створення анімаційних зображень (1 год)
Поняття про gif-анімацію. Створення анімаційних зображень і настроювання їх часових параметрів у програмі Microsoft Gif Animator. Поняття про Flash-анімацію.
Учень
·         описує принципи формування анімаційних зображень у gif-форматі;
·         вміє створювати анімовані gif-зображення й настроювати часові параметри їхнього відтворення;
·         називає особливості Flash-анімації;
·         пояснює основні принципи створення анімаційних зображень у середовищі Macromedia Flash.
16.05


7. Знайомство і порівняння програмних засобів комп’ютерної графіки (2 год.)
Огляд основних функціональних можливостей і особливостей роботи в середовищі таких графічних редакторів як Раint.Net, Adobe Illustrator, GIMP, Corel PaintshopPro X, Corel Xara. Використання графічних браузерів ACD See, FireGraphics.
Учень
·         описує основні функціональні можливості графічних редакторів Paint.Net, Adobe Illustrator, GIMP, Corel PaintshopPro X, Corel Xara;
·         називає формати графічних файлів, що створюються в середовищах різних графічних редакторів, та тих, що розпізнаються ними;
·         вміє переглядати зображення в графічних браузерах ACD See та FireGraphics й налаштовувати параметри відтворення зображень засобами цих браузерів.

23.05


Вчитель : ___Негода Сергій Петрович__________________________________________
Затверджено: 01“ вересня 2014 року. Заступник директора з навчально-виховної роботи Крижанівська Р.М.

Затверджено: „15“ січня 2015 року. Заступник директора з навчально-виховної роботи  Крижанівська Р.М.          

0 коментарі(в):

Дописати коментар

Підписка на Дописати коментарі [Atom]

<< Головна сторінка